donderdag 12 april 2012

De Rokjesfabriek

Ja hoor, u zag het goed die grote stoomwolk die sinds eind december boven ons mooie dorpje Enter uitkwam..
Nee, die wolk kwam niet van de ondernemers die Enter rijk is, nee, nee, die kwam van hier! 
Sinds de dag (en dat was vrijdag 28 december) dat de lockmachine, die ik nu in mijn bezit heb, in de aanbieding was bij de Aldi, is het begonnen.

`s Avonds al waren de eerste 2 klaar. Gewoon simpel beginnen. Langzaam kwam alles weer naar boven, het is net als fietsen, je verleert het niet.
Je neemt een brede lap stof. Minimaal drie keer de heupwijdte anders worden ze zo recht. Bovenaan omzomen en een elastiek erdoor, onder of een zoompje dan wel een biaisbandje en klaar!



En dat viel in de smaak, en ik wou meer... het is verslavend!
Is een kind ooit zo blij geweest met een verslaafde moeder.... :)?

Toen maar eens bestelling gedaan bij Vermiljoen, (zo'n leuke webwinkel, ik waarschuw voor je klikt!!) en daar kwam o.a. dit van..


en deze..


Hier deed ik geen elastiek maar een heuse tailleband, ik had geen paspelband dus naaide ik een biais dubbel ertussen. Twee plooien voorin. Alleen ik had het 's avonds gemaakt dus op de gok, en je raadt het al de tailleband was te wijd. Oplossing: Gauw een elastiekje stikken aan de binnenkant en voilà!



Het is niet de sjiekste manier maar wie ziet nou de binnenkant? Aan de buitenkant is het net echt.



 

6 opmerkingen:

  1. Wat creabea weer!!
    Echt heel leuk...
    Misschien toch maar eens de lokmachine van mijn moeder na laten kijken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Judith mannen willen graag technisch zijn en vinden het fijn als ze vrouwlief een plezier kunnen doen.
      Mijn tip is google naar de gebruiksaanwijzing van de lockmachine.
      Geef deze samen met de lockmachine aan je man en waarschijnlijk zit jij dan binnenkort ook rokjes te maken voor je dochtertje.

      Juffrouw Sill, ik klik vandaag maar niet op de link van Vermiljoen want ik heb net 50 ritsen en 50 x 2 meter biaisband besteld.

      Groetjes Bloemar

      Verwijderen
    2. Oeps, dan heb jij je zakgeld ook wel op voor deze week, nee.. MAAND!! :)

      Verwijderen
  2. oh( zucht)ik wil ook een overlock, lijkt toch wel echt de moeite om mee te werken hé. Leuke rokjes, liever de tailleband te groot dan te klein, heb ook zo eens op een avond goed doorgewerkt en...'s morgens constateerde ik dat de tailleband te nipt was.

    BeantwoordenVerwijderen